2009,01,20, Tuesday
今日は1日VWエンジンです。
まず、分解する前に大雑把に外装の洗浄をします。
ばらしてから洗えば良いじゃん!っていう考えの人もいますが、
私は昔からほとんどの場合は、まずザッと洗ってから作業に入ります。
まず、補機類をはずし、シリンダーヘッドを外し、シリンダーライナーを
抜き終えた状態です。 クランクケース部分です。
ケースは、水平対抗エンジンですので、クランクシャフトを中心にし
左右分割式になってます。
ケースを分離すると、ご覧の様にクランクシャフト・コンロッド、そして
このエンジンはOHV方式なので、カムシャフトもここに入っています。
ここから、各メタル(ベアリング)のアタリ具合、ケースの歪み、カムの曲がり、
クランクシャフト&コンロッドの歪みやジャーナル部分のキズ等を点検し、
本格的に洗浄の後、各クリアランスを測定&調整し組み付けに掛かります。
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コメント
I\'m not worthy to be in the same forum. ROTFL
All of my questions settled-thanks!
With the bases loaded you struck us out with that answer!
If time is money you\'ve made me a wealthier woman.
Very true! Makes a change to see someone spell it out like that. :)
Once again, fabulous job with the tights. love them to bits. And I agree with you about designer buys, they've got to last you or be reaal loves.Hope you had a great weekend
It\'s about time someone wrote about this.
Always reeisfhrng to hear a rational answer.
Brlcilanie for free; your parents must be a sweetheart and a certified genius.